Het is bijna zover...

11 juli 2019 - Laren, Nederland

Na een klein jaartje zwoegen is het dan bijna zover: LouKA staat op het punt van vertrek. Niet naar Sri Lanka, zoals we aanvankelijk wilden, maar naar Gambia!

We gaan in Gambia aan de slag voor stichting Gamrupa. Gamrupa zet kleinschalige ontwikkelingsprojecten op in Sifoe, op het platteland van Gambia. Gamrupa heeft als visie dat ontwikkeling alleen door de mensen zelf tot stand kan worden gebracht. De projecten die worden opgezet ontstaan dan ook vanuit de behoeften en ideeën van de dorpelingen zélf, Gamrupa kan hierin een helpende hand toesteken.

Die helpende hand, dat is waar wij ons tijdens ons verblijf in Gambia op gaan richten. We zullen letterlijk de handen uit de mouwen gaan steken en gaan o.a. helpen bij het verven van een nieuw educatiecentrum, helpen bij de opbouw van een vernieuwde markt en verschillende sport- en spelactiviteiten met de kinderen en jongeren van het dorp gaan organiseren. We zullen onze eigen kennis en talenten gaan inzetten en samen met de inwoners van Sifoe gaan kijken waar wij ze in kunnen ondersteunen.

Over een week vertrekken we. De laatste zaken worden nu besproken, onze tassen bijna ingepakt. Spannend! Maar we zijn er klaar voor, hier hebben we het afgelopen jaar immers hard voor gewerkt, nu mogen we onze plannen tot uitvoer gaan brengen...

1. Wilma wesselink:
    11 juli 2019
    Heel veel plezier, succes en ervaring gewenst!
  2. De Zomertjes:
    11 juli 2019
    Succes dames en vooral heel veel plezier. Maak er samen een onvergetelijke ervaring van!!
  3. Ria Lubberding:
    12 juli 2019
    Ik wens jullie een onvergetelijke bijzondere reis toe. Passen jullie een beetje op mijn 65 plusser😀😀😀 Heel veel plezier en nog heel veel succes met de laatste dingetjes!!
  4. Jacqueline Bouwknegt:
    14 juli 2019
    Zet ' m op Annemijn en de rest van Louka !
    Goede reis en geniet !
    Liefs van ook Arjan, tante Jacqueline en oma ;-)