Gambiaans Zakdoekje Leggen

22 juli 2019 - Sifoe, Gambia

Gambiaans Zakdoekje Leggen

Na de blog van gisteren (‘Tubab’) hebben we buiten in het donker met alle lieve kinderen Gambiaanse spelletjes gespeeld zoals Gambiaans Zakdoekje leggen (met slipper), levend touwtrekken en sprinten door het zand. We hebben allemaal erg gelachen.

Na deze gezellige avond gingen we slapen en kregen de meiden weer een bezoekje van hun lievelingsdier: de muis! Dit was een vriendje van de vorige muis.

‘s Ochtends ontbeten we met bijzonder smakende pap, brood en aardappelen.
Water en elektriciteit was niet beschikbaar omdat er de dag van te voren te weinig zonlicht was geweest. Helaas pindakaas...

Na ons wandeltochtje naar het educatiecentrum hebben we de laatste buitenmuur geschuurd en in de grondverf gezet. Hierna gingen Nynke en Nila helpen bij het bereiden van Domoda, een typisch Gambiaans gerecht met pindasaus. Madelief en Marieke gingen bij het naaiatelier resten van stof uitzoeken en sorteren. Er werd met Kalifa gesproken over het idee om een handige ladekast aan te schaffen zodat stof dat nog gebruikt kan worden niet weggegooid wordt en de mensen van het naaiatelier gestructureerd kunnen werken.
De andere meiden en coaches gingen 2 lokalen en een deel van de buitenmuur crème-kleurig verven.
Na het klussen gingen we rond 3 uur heerlijk samen eten. Het gerecht was gelukkig iets minder pittig dan zaterdag :)

Weer thuis werd er een ‘douche wachtlijst’ opgesteld, werd er met de kinderen gespeeld en in de dagboeken geschreven.

Het is mooi en bijzonder om te zien hoe steeds meer vriendschappen gesloten worden!

Groetjes,
Nynke & Marieke

1. Isabel:
    22 juli 2019
    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Geniet ervan! Lieve groeten uit Laren!
  2. Mariet:
    22 juli 2019
    Goed bezig meiden en heer!
    Ondanks de muis hebben jullie veel schik.
    Mooi dat de mensen ook blij zijn met jullie!
    Groeten van Henk en Mariet
  3. Ria:
    22 juli 2019
    We snappen het wel; die muizen komen natuurlijk op jullie meegebrachte etenswaar af. Maar we krijgen de indruk dat jullie daar ook wel heel lekker eten krijgen. En leuk dat jullie helpen met de voorbereidingen. Enorm leuk om al jullie verhalen te lezen. We kijken er elke avond weer naar uit. Groeten, Martin en Ria
  4. Marcel, Jeanet, Nout en Yara:
    22 juli 2019
    Hi meiden en Eddy! ;-) Super leuk om op deze manier jullie ervaringen te mogen volgen. Geniet ervan and keep up the good work! Groetjes uit Ruurlo
  5. Mariska Hofman:
    22 juli 2019
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Succes daar en veel plezier gewenst.
  6. Ria Lubberding:
    23 juli 2019
    Wat een mooie foto's vooral van Eddy met de kids😉😉 😉
  7. Ellen Kemp:
    23 juli 2019
    Wat leuk om te zien en lezen wat jullie allemaal doen en meemaken! Wat een toppers zijn jullie!💪😊 heel veel succes en plezier gewenst! Veel liefs (tante) Ellen😘
  8. Luuc:
    23 juli 2019
    Elke dag lees ik met een bijzonder gevoel jullie prachtige verhalen. Merk dat ook ik heb toegeleefd naar het moment dat jullie nu op reis zíjn. Fijn te lezen dat jullie het goed hebben met elkaar en de Gambiaanse bevolking. Wanneer wordt de eerste voelbalwedstrijd ⚽️georganiseerd😉? En wat een mooie foto's! Die prachtige fel gekleurde kleding. Super! Succes morgen weer met schilderen. We kijken uit naar jullie nieuwe verhalen. 🙋‍♂️ Luuc